קרדיט תמונה FREEPIK

כולנו מחפשים אחר דרכים למנף את החסכונות שלנו ולאפשר לכסף שלנו לעבוד עבורנו. לצד אפיקי ההשקעה המסורתיים יותר כמו שוק ההון ותחום הנדל"ן, כיום יותר מתמיד בוחרים רבים לבצע השקעות במסלולים סולידיים דרך מוצרי החיסכון הזמינים בבתי ההשקעות. קופות הגמל נחשבו מאז ומעולם לאחד ממכשירי החיסכון המשתלמים והפופולריים ביותר. בשנים האחרונות, מעודדת המדינה יותר מאי פעם את אזרחיה לפנות אל פתרונות שיתלוו אל קרן הפנסיה וכיום יותר מתמיד, ממתינות לחוסכים הטבות מס ומוצרים ייחודיים המציעים תשואות נאות. עם זאת, התמונה אינה תמיד כה פשוטה.

חוסכים רבים מגלים בחלוף הזמן שהערכת התשואה הצפויה להם בקופה דורשת מיומנות רבה ולעתים קרובות, מוצאים עצמם מגששים באפילה. ללא סיוע מקצועי מתאים, החיסכון בקופת הגמל ניחן לרוב באי וודאות ניכרת. כאן, נבחן מדוע למעשה כה מורכב לחשב את תשואת קופת הגמל ואילו פתרונות עשויים לסייע לנו בצעד החשוב הזה.

מדוע חישוב התשואות בקופות הגמל כה מורכב?

בשנים האחרונות, ניחנות תשואות קופות הגמל בתנודתיות חסרת תקדים. כתוצאה מכך, בוחרים חוסכים רבים למשוך את כספיהם, או להעבירם אל מסלולים בסיכון גבוה ולטווח קצר. במובן הזה, קופות הגמל מתחילות לשנות את ייעודן וכבר אינן משמשות כמכשיר חיסכון שנועד לגיל פרישה. רגע לפני שנוותר על היתרון החשוב הזה, חשוב שנבין כיצד מחושבת התשואה ומה נוכל לעשות כדי לקבל יותר וודאות.

עד לפני כ-30 שנה, למעשה, לא היה תהליך סדיר לחישוב התשואות בקופות הגמל. כל בית השקעות החיל שיטות משלו והשוק התנהל ללא תקן אחיד לחישוב. לבסוף, הוחל בסוף שנות ה-80 בסיס העלות החודשית – המהווה תקן מטעם מס הכנסה לחישוב התשואות. תקן זה העמיד לראשונה לרשות מנהלי הקופות והחוסכים כאחד נוסחה ידידותית המאפשרת לערוך את החישוב, ליצור סטנדרט אחיד בין כל הקופות בישראל ולנווט ביעילות חסרת תקדים את קבלת ההחלטות במכשירי החיסכון שלנו. נשמע כמו פתרון אידיאלי? למרבה הצער, המציאות מורכבת בהרבה.

כיצד ניתן לבצע הערכה מדויקת של תשואת הקופה שלנו?

אלו מאיתנו שמבינים שללא ודאות מרבית, לא נוכל לבצע השקעות נבונות, מחפשים ללא הרף אחר הכלים שיאפשרו להעריך את התשואה באופן סדיר. כשזה מגיע לחישוב התשואה בקופת הגמל, אין ספק שידע והכוונה מקצועית הם המפתח. כדי להבטיח שאכן נקבל גישה לכלים הנכונים כדי לנחול הצלחה, הכול מתחיל ונגמר במקצועיות והבקיאות של איש המקצוע שלנו.

יועצי השקעות המתמחים בשוק קופות הגמל יסייעו לך לבצע הערכה מדויקת של התשואה הצפויה עבורך בחלוף השנים. כשעומד לרשותך מחשבון קופת גמל מבוסס נתונים ומדויק, ניתן לקבל החלטות מושכלות מתמיד. היועצים שלך ישתפו אותך בניסיון ובהיכרות שלהם עם השוק והמגמות החלות בו בשנים האחרונות. בקיאות זו היא שתאפשר לך להתוות את המסלול אל מכשירי החיסכון המתאימים ביותר לצרכים שלך וליהנות מאפיקי השקעה כדאיים מתמיד.