קרדיט תמונה FREEPIK

תכניות העבודה של עסקים רבים חייבות לקחת בחשבון לא רק את הלקוחות שיש לשווק להם ולהשקיע בפרסום כי אם גם כל מה שקשור לפיתוח ולמדיה של עובדים ושיפור היכולות שלהם להשתלב היטב בעולם העסקי התחרותי של היום. זה לא משנה באיזה תחום העסק שלכם עובד, כי אם הוא עובד ישירות עם לקוחות הוא חייב לשפר את המיומנויות בתקשורת ובמכירות כדי להצליח ולא רק לשרוד. זה מחייב הרבה מאוד השקעה בעובדים וביכולות שלהם למכור למי שאתם רוצים להרחיב את המכירות להם וגם לשמר לקוחות כדי שישובו אליכם. יש כמה דרכים שאפשר לעשות זאת על מנת שתוכלו להבטיח תזרים הכנסות קבוע שאינו קטן למרות דיבורים שונים על מיתון, שבוודאי לא מוסיפים לביטחון. לדוגמה: אם יש לכם עסק בתחום כיבוי אש והתקנת מטפים בזמן שהעובד שלכם מבצע בדיקת מטף כיבוי אש דרבנו אותו לנסות לשווק ללקוח מטפים נוספים, מערכת בטיחות מתקדמת יותר וכו'. להלן כמה טיפים של מידע שכדאי לקחת בחשבון על מנת לנצל לטובתכם ולטובת העובדים שלכם.

שיפור מיומנויות מכירה

היום אנחנו יודעים שלא כל אחד יכול למכור, אמנם, אבל יש הרבה יותר אנשים שיכולים לעשות זאת אם הם יאמינו ביכולת שלהם ויקבלו כלים נכונים לעשות זאת. המיומנויות האלה משולבות יחד עם מיומנויות תקשורת ויכולת זיהוי מעולה של צורכי הלקוחות, כדי לתת להם את המענה המדויק והמיוחד שאתם יכולים לספק להם. זה אפשרי אם שולחים אותם לסדנאות שיווק ומכירות שבהן לומדים את הטריקים המיוחדים לאנשי מכירות טובים באמת, וזה חשוב מאוד לשמוע מהם ישירות איך זה עובד בשטח. סדנאות כאלה כדאי לקחת מכמה אנשי מכירות בסגנונות שונים משום שגם לעובדים שלכם יש בוודאי סגנונות עבודה ומכירה שונים. כל אחד יכול למצוא את מה שמתאים לו ובהתאם לכך גם להשתפר ולשפר את מצב העסק שלכם.

תקשורת טובה יותר עם לקוחות מחו"ל

עסקים קמעונאיים רבים עובדים אונליין אבל נקודת התורפה היא בדרך כלל עבודה עם לקוחות מחו"ל. יש לא מעט כאלה שרוצים מוצרים מסוימים שמגיעים מכאן ויש גם תיירים ואנשים שונים שאינם מדברים עברית וחייבים לתקשר ביעילות עם עובדים דוברי אנגלית. בדרך כלל, למרות שישראלים לומדים אנגלית בבית הספר ושומעים הרבה אנגלית בטלוויזיה, לא תמיד יכולות השיחה שלהם באנגלית טובות וזה מפריע מאוד ליצירת האמון והכימיה בין העובדים ללקוחות. יש דרך מצוינת ללמוד לדבר אנגלית בעזרת חברה שמלמדת אנגלית בשיעורים אישיים בזום, שיכולים להתאים לעובדים שלכם כחלק מהשקעה בהכשרה של העובדים שלכם בלמידה ארגונית. אלה הוצאות מוכרות שמחזירות את עצמן בעיקר בכך שהעובדים משפרים את התקשורת ביניהם. כמו כן, זה מצוין לעמיתים ולמכירה ללקוחות בחו"ל בתחום עתיר ידע כשעובדים עם לקוחות בינלאומיים.

מחשוב יעיל ואבטחת מידע

טיפ נוסף שהוא חיוני לכל עסק קמעונאי הוא להבטיח שכל מה שקשור למחשוב ולמאגרי המידע של העסק מאובטחים באבטחה ההדוקה ומתקדמת ביותר. חברת מחשוב שמספקת לכם את המחשוב ומאגרי מידע בענן ומנהלת לכם את רשתות התקשורת חייבת להיות מעודכנת בכל הפרוטוקולים ולהגן עליכם בצורה הרמטית, משום שככל שעובר הזמן כך גם גוברות ההתקפות על עסקים מצליחים. במקרה הטוב זה נגמר בכופרה ובדרישה לתשלום כדי לשחרר את הרשת שלכם ובמקרה הרע זה מסתיים בכך שהמאגרים שלכם דולפים וכל הסודות המקצועיים שלכם נחשפים. אם אין לכם חברת אבטחת מידע שמנהלת סיכונים ועושה את כל ההערכה של הרשתות וניהולן, מצאו חברה שמספקת לכם את השירות החיוני הזה, מעדכנת את התוכנות ואת ההטמעה, מספקת אבטחה מוחלטת למאגרי הענן שלכם ונענית לתיקון תקלות בזמינות גבוהה. גם השירות הזה חיוני לכם כי אחרת כל העסק מושבת ולא יכול לעבוד.