מניית nio.

קרדיט תמונה: PIXABAY

חברת nio הינה חברה סינית אשר מתמחה בייצור רכבים חשמליים ופתרונות טעינה עבורם. בזכות פיתוחים טכנולוגיים מקוריים, לצד רוח יזמית בריאה, הופכים את המניות של החברה למוצר שווה ערך, והשקעה בענף חדשני ומתפתח. מניות החברה נסחרות בבורסה כ 6 שנים, ולמרות שסבלו מקשיים מאז מגיפת הקורונה, כיום ניתן לחזות בעליית ערך מניות החברה (מניית nio), ככל שזאת בתורה ממשיכה להפתיע את ענף הרכבים החשמליים.

Nio

Nio Inc, היא יצרנית רכב בין לאומית סינית שבסיסה בשנגחאי, המתמחה בתכנון ופיתוח כלי רכב חשמליים. החברה ידועה בפיתוח עמדות החלפת סוללות לרכביה כחלופה לתחנות טעינה קונבנציונליות, ובזכות ההשקעה העצומה שלה בטכנולוגיית טעינה ותפעול של רכבים חשמליים. המכונית הראשונה של ניו הייתה המכונית החשמלית מדגם EP9, שהוצגה באותו יום שבו הושק המותג. ניו חשפה את ה-ES8, רכב שטח חשמלי בעל שבעה מושבים בדצמבר 2017 והחלה משלוחים של ה-ES8 ביוני 2018. ניו השיקה את ה-ES6, רכב שטח חשמלי בעל חמישה מושבים, בדצמבר 2018, והחלה משלוחים ביוני 2019. בדצמבר 2019 , ניו השיקה את ה-EC6, רכב שטח קופה חשמלי בעל חמישה מושבים עם משלוחים החל מספטמבר 2020. ניו השיקה את ET7, הסדאן החשמלית שלה, בינואר 2021 וחשפה את ET5, הסדאן הקומפקטית ביותר שלה בדצמבר 2021.

החדשות האחרונות של מניית ניו 

ב-11 בנובמבר, בייג'ין הרפה מספר מגבלות מדיניות הקשורות למבצע "אפס קוביד" שלה, מה שעורר עלייה גדולה במניות בסין. אבל כמה ממרכזי הייצור הגדולים נשארים בסגירה חלקית או מלאה. Nio השביתה זמנית את הייצור במפעלי חפיי שלה באוקטובר עקב מגבלות קוביד בסין. יום קודם לכן, ניו רשמה הפסד הרבה יותר גרוע מהצפוי ברבעון השלישי. אבל הסטארט-אפ הסיני חזה במשלוחי שיא והאצת הכנסות ברבעון הרביעי, תוך התנגדות לדאגות לגבי הגבלות קוביד ותחרות בשוק. 

מניית Nio זוכה לדירוג EPS חלש של 1 מתוך 99. דירוג EPS משווה את צמיחת הרווחים של חברה לעומת חברות אחרות. Nio מחזיק בדירוג SMR של D, בסולם של הטוב ביותר A עד E הגרוע ביותר. דירוג SMR הוא מדד משולב של צמיחה במכירות, שולי רווח ותשואה על ההון. ב-10 בנובמבר, ניו הגדילה את ההפסדים הנקיים ברבעון השלישי ל-30 סנט למניה, גרוע מהחשש של המשקיעים ויועצי מסחר. ההכנסות טיפסו ב-17%, לפני צפיות, במשלוחי שיא של רכבי EV. ההנחיה של Nio ל-43,000-48,000 משלוחי EV ברבעון הנוכחי היו טובות מהחשש, לאור שיבושי אספקה ​​מתמשכים הקשורים למגיפת הקורונה. בכל שנת 2022, אנליסטים קבעו שהם מצפים ממניות Nio להכפיל את ההפסדים ל-76 סנט למניה. ההכנסות צפויות לקפוץ ב-32% בשנה. הם צופים כי Nio תפסיד בצורה חדה 45 סנט למניה בשנת-2023 כשההכנסות יגדלו ב-87%, על רקע השקת דגמים חדשים והתרחבות בשווקים העולמיים.