קרדיט לתמונות PIXABAY

פקודת הבטיחות בעבודה מחייבת את המעסיקים לדאוג להספקת מים איכותיים וראויים לשתייה, בכמות מספקת ובאמצעות צינור מים ראשי או ממקור אחר המאושר על ידי רופא מטעם לשכת הבריאות המחוזית. בעלי עסקים חייבים לספק מים ראויים לשתייה לפי התקנות והחוקים הקיימים, והנושא מוסדר בין היתר בתקנות בריאות העם (איכותם התברואתית של מי שתייה ומתקני מי שתייה) ובחוק רישוי עסקים. לכן, המעסיקים חייבים לדאוג למים ראויים לשתייה בעסק שלהם, הן לעובדים והן ללקוחות המבקרים בבית העסק.

כדאי לדעת כי סעיף 136 לפקודת הבטיחות בעבודה (נוסח חדש) מגדיר וקובע את החובה שחלה על המעסיקים להתקין נקודות מים ולספק לעובדים מים איכותיים וראויים לשתייה. זו חובה של כל מעסיק לספק לעובדיו תנאי עבודה נאותים, ורבים מהמעסיקים אינם מסתפקים רק בברז מים סטנדרטי והם משקיעים במתקנים מתקדמים לסינון ולטיהור מי הברז, למשל בר מים מעוצב המותקן במטבחון או מערכת של בר מים תת כיורי.

פתרונות אפשריים לאספקת מי שתייה ראויים בעסק

משרד הבריאות טוען כי מי הברז בישראל איכותיים וראויים לשתייה, אך הציבור חושש מהמים לכן ברוב הבתים ניתן למצוא ברי מים ומתקנים אחרים לסינון ולטיהור מי השתייה. גם בעלי העסקים מעדיפים לבחור באחד מהפתרונות האפשריים לאספקת מים איכותיים וראויים לשתייה, ויש מגוון פתרונות ובהם:

בקבוקי מים – אחד מהפתרונות האפשריים לספק מים איכותיים וראויים לשתייה הוא לרכוש שישיות מים בסופרים או בתחנות הדלק. יחד עם זאת, בקבוקי המים המינרליים מזהמים את הסביבה, הם תופסים נפח אחסון גדול, ויש לסחוב אותם למשרד או לעסק. רכישת בקבוקי מים מהווה הוצאה גדולה לעסקים, במיוחד בימים החמים, לכן בדרך כלל בעלי העסקים בוחרים בפתרונות אחרים המשתלמים יותר גם מבחינה כלכלית.

מערכת סינון מים – פתרון נוסף לאספקת מים איכותיים בעסק מבוסס על התקנת מערכת סינון, המערכת מסננת את המים במספר שלבים ומבטיחה מי שתייה נקיים וללא משקעים כמו חלודה, אבנית, חול ועוד. יש מגוון מערכות סינון לכן מומלץ לערוך סקר שוק וחשוב לרכוש רק מתקן העומד בתקנים המחייבים.

בר מים תת כיורי – אחד מהפתרונות המומלצים לעסקים ולמשרדים הוא בר מים תת כיורי , זו מערכת מתקדמת לסינון מי הברז, בלי לתפוס מקום על השיש במטבחון. יש בשוק מגוון רחב של ברי מים המותקנים מתחת לכיור, לכן המומחים ממליצים לבחור במתקן ייעודי עם מטהר מים חדשני ומתקדם יותר כדי להבטיח מים איכותיים, צלולים וטעימים, ללא טעמי לוואי וריח לא נעים. השימוש במתקן נוח מאוד במשרדים ובעסקים מאחר שמתקינים ברז מזיגה מעוצב ליד הכיור וניתן למזוג מים קרים, חמים או רותחים בלחיצה פשוטה.

כד מים – במשרדים קטנים ניתן להסתפק בכדי המים המצוידים בפילטר סינון, אך יש פתרונות חלופיים טובים ונוחים יותר, במיוחד אם העובדים מעדיפים לשתות מים קרים.

בר מים למשרד או לעסק – בר מים הוא אחד מהפתרונות הנפוצים ביותר לאספקת מי שתייה איכותיים וצלולים בעסקים ובמשרדים. יש מגוון דגמים של ברי מים מעוצבים, ובהתאם למספר העובדים והמבקרים בעסק ניתן לבחור במכשיר המתאים ביותר. יש אפשרות להזמין מתקן מים ייעודי וגדול או אחד מברי המים המתאימים גם לצרכנים הביתיים, וכדי לקבל החלטה נכונה כדאי לפנות לייעוץ מקצועי בחברת מים מובילה ואמינה.

בחירה נכונה

לכל עסק יש מאפיינים וצרכים ייחודיים לכן בחירת המערכת לסינון וטיהור מי השתייה עשויה להיות מעט מורכבת. כדאי להתייעץ עם המומחים על מנת לבחור נכון מערכת לטיהור מי הברז, ויש להתייחס למספר העובדים, כמות המבקרים בעסק, אופן השימוש במכשיר, צרכים ייחודיים כמו מים חמים ורותחים, ברז למים מוגזים ועוד.