מה זה תשתית אינטרנט

מפעילי כתובות אינטרנט הזהירו את יום שישי כי חלקים מרכזיים בתשתית האינטרנט עומדים בפני מתקפה רחבת היקף המאיימת על מערכת תעבורת הרשת העולמית. בישיבת חירום, משרד השמות והמספרים שהוקצו (OAS) של המחלקה לביטחון פנים אמריקני אמר כי התשתית תשפיע על כל האתרים המבוססים על התחום. תשתית האינטרנט אחראית על אירוח, אחסון ומסירת המידע שממנו מורכבים אתרי אינטרנט, יישומים ותוכן. שיחות VoIP שאתה מבצע והזנות RSS של סינדיקציה ממש פשוטה שמזרמות לקורא שלך.

תשתית אינטרנט היא החומרה והתוכנה המרוחקים הפועלים למשלוח וקבלת מידע בין מערכות שונות. ניתן לאתר את החומרה למדינה ספציפית, אך תשתית הרשת מאפשרת לכל אזור לרשת מקומית מתפקדת. זה הופך את האינטרנט לתופעה גלובלית, והחומרה עשויה להיות מוגבלת למדינות מסוימות, אך התשתית עובדת ברחבי העולם.

לאינטרנט יש תשתית המורכבת ממרכיבים רבים ושונים הממלאים תפקיד מכריע בהעברת מידע ממקום למקום אחר. המרכיב הראשון בתשתית האינטרנט, הכולל את נתיב השידור הנשלט על ידי מרכז הנתונים ורשת מרכזי הנתונים (או "מרכזי הנתונים") בבית, הוא תשתית האינטרנט "הביתית". המרכיב השני, "תשתית האינטרנט", הוא זה של נקודות גישה לאינטרנט (כגון שרתים, נתבים והתקנים אחרים). המרכיב השלישי והרביעי, או תשתית האינטרנט "מרכז הנתונים" וה"בית ", הם מרכז הנתונים ומתקני אחסון ועיבוד הנתונים שלו.

מרכזי נתונים יכולים להיות בבעלות חברה גדולה אחת המשתמשת בשרתים למטרותיה שלה, או לחלק אותם לחלקים ולמכור אותם לחברות תשתית אינטרנט אחרות כדי לערום ולהפעיל את השרתים שלהם. השאר מורכב מרשת מרכזי נתונים, שכל אחד מהם משרת מטרה אחרת, כגון אחסון נתונים, עיבוד נתונים והעברת נתונים.

אם התשתית שלך כוללת יותר משרת אינטרנט אחד, ייתכן שיהיה עליך להגדיר איזשהו מערכת קבצים משותפת או מסונכרנת עבור קבצי וספריות Drupal. יישומים השומרים נתונים בקבצים עשויים להכיל שרתי אחסון קבצים, וככל שתשתית האתר שלך הולכת וגדלה, אתה עלול לקבל מספר שירותים שאינם מופעלים ישירות מהאתר שלך, אך משמשים לניהול השרתים שלך. בעת תכנון תשתית זו, כדאי לשקול לבנות שרתי עזרה במיוחד עבור סוגים אלה של שירותים נתמכים, או ליצור מארח VM כ- VM ייעודי לאחד משירותים אלה.

במצבים רבים, תשתיות משמשות כשרת שירות, והשירותים הנלווים בסופו של דבר מציפים שרתים שונים מבלי לחשוב זמן רב על היכן הם צריכים להיות ממוקמים. בנוסף, טוב שתהיה תוכנית לאירוח שירות הנתמך באופן מרכזי התומך בהפעלת תשתיות האתר שלך, גם אם הוא אינו מופעל ישירות על ידי האתר עצמו.

מצד שני, רשת עסקית יכולה להיות מסוגלת לשמור על שירות אמין ביותר על ידי הפעלת תשתית משלה, כגון שרת אינטרנט. לפעמים ספק שירותי אינטרנט פשוט מקבל שיחה מאיש אינטרנט או מחברה שמתלונן על התקפה שמתבצעת מהחיבור למחשב שלך. כאשר משתמש מגיש בקשה, נוצרת בעיה חדשה האם התוכן עובר או לא.

תשתית IT חייבת לספק את כל יישומי ה- IT והפונקציות הדרושים הנדרשים על ידי ארגון או אדם, ללא קשר לאופן יצירתו. תשתית ה- IT דורשת שירות אבטחה שניתן להשתמש בו כדי לאמת את הגישה של המשתמשים. למרות שאתרי בנייה בהתאמה אישית נבנים לרוב בשילוב של כלים וקוד קיימים, הבדל מכריע אחד עבור תשתית מסוג זה הוא שאתרים עם ערימות תשתית מותאמות אישית הם ייחודי ונדיר למדי בעולם. HP Cloud משתמשת ב- OpenStack כדי לטעון את מחסנית התשתית שלה עם פתרונות מתארחים המבוססים על מוצרי קוד פתוח, אם אפשר.

המרכיב הרביעי בתשתית האינטרנט הוא התקן האחסון; הנתונים בסופו של דבר מופיע במכשיר ובמשתמש הקצה יש לאחסן איפשהו. המרכיב החמישי בתשתית האינטרנט הוא תוכנת ההפעלה של השרתים ויישומיהם. כדי לעבוד, על השרת להיות בעל מערכת הפעלה, חיבור רשת, ו מגוון מרכיבי תשתית אחרים.

תשתית היישום מורכבת מכל הרכיבים הנדרשים למסירת היישום, פונקציותיו יונים ושירותים ללקוח. מה שמשתמשים רבים לא רואים הוא תשתית היישומים המלאה, שמרכיביה תומכים בכל הפונקציות, השירותים והפונקציות של יישום. ל- CMS שנבנה מראש יש מסגרת שירותי אירוח מבוססת, ממשק משתמש GUI קיים וממשק עקבי בכל האתרים הבנויים על התשתית.

בדרך כלל, המפרט של השרתים שונה, ולכן רוב מנהלי התשתית מוצאים מפרט שרת כללי שעובד עבורם ומספק מקום לצמיחה. תשתית החומרה של מרכז נתונים מורכבת בדרך כלל מרשת שרתים, אחסון, תשתית רשת ורכיבים אחרים. כאשר חברה שוכרת ספק שירותי אינטרנט לגישה, ספק שירותי האינטרנט הזה קשור לתשתית של מרכז נתונים. יש חברה, כמו ספקית טלפון, המספקת את הכבלים הפיזיים אל המתקן וממנו, וחברה אחרת שמספקת את חיבור האינטרנט באמצעות DSL.

מה זה תשתית אינטרנט
מה זה תשתית אינטרנט צילום Pixbay

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *